Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 45 w Gdyni
 
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO EWY CZUDOWSKIEJ NAUCZYCIELKI SAMORZĄDOWEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 45 W GDYNI UBIEGAJĄCEJ SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
 
SFERA ROZWOJU ZAWODOWEGO
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
DOWODY REALIZACJI WSKAZÓWKI, UWAGI
ORGANIZACYJNA
Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego Dokonam analizy przepisów w miesiącu wrześniu, przygotuję plan rozwoju
Poznanie zasad funkcjonowania szkoły i organizacji zadań szkoły Analiza dokumentacji szkoły: program rozwoju szkoły, plan pracy wychowawczej, regulamin wewnątrz-szkolnego systemu oceniania Dokonam analizy dokumentacji w październiku
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań Współpraca z rodzicami, udział w procesie wewnątrz-szkolnego doskonalenia nauczycieli Będę dalej współpracować z rodzicami, pomagać im w rozwiązywaniu problemów przy współudziale pedagoga szkolnego, będę brać udział w szkoleniach wewnątrz-szkolnych i doskonalących warsztat pracy,
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju Gromadzenie dokumentów: świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, nagrań, zdjęć, itp. Będę gromadzić materiały dokumentujące realizację planu rozwoju
OSOBISTA
Obserwacja i analiza możliwości ucznia Zbieranie informacji o uczniu według przygotowanych narzędzi Zbieram informacje o uczniu według prowadzonego od lat zeszytu obserwacji ucznia w którym to zawarte są mini programy do pracy z uczniem wykazującym deficyty w zakresie koncentracji uwagi, syntezy i analizy wzrokowej i słuchowej, usprawniania rozwoju sprawności manualnej
Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrz-szkolnym i zewnątrz-szkolnym doskonaleniu Udział w pracach zespołu samokształceniowego, uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach Biorę udział w pracach zespołu samokształceniowego, dzielę się swoim doświadczeniem zawodowym, wspólnie z koleżankami opracowuję tematykę spotkań
Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole Prowadzenie Szkolnego Koła PCK, dekorowanie szkoły Biorę czynny udział wraz z koleżankami w pracach na rzecz pomocy innym, angażując w tę pomoc uczniów naszej szkoły, dbam o estetyczny wygląd szkoły
Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych Udział w zajęciach warsztatowych, zbieranie informacji, samoocena Prowadzenie zajęć otwartych
Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej Wymiana doświadczeń, dyskusje Prowadzę zajęcia otwarte
DYDAKTYCZNA
Analiza, określanie mocnych i słabych stron własnej działalności Dokumentacja efektów własnej pracy Podczas analizy dokumentacji wyciągnę właściwe wnioski i będę je realizować
Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej Korzystanie z programów komputerowych o charakterze edukacyjnym, encyklopedii multimedialnych Będę wykorzystywać programy komputerowe podczas swojej pracy na bieżąco
Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej Aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia do adekwatnych potrzeb nauczyciela i szkoły Udział na bieżąco
WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZA
Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły i określenie zadań nauczyciela-wychowawcy Zajęcia w zakresie pedagogizacji rodziców Prowadzę spotkania z rodzicami, pomagam im rozmawiając z nimi oraz odsyłam do odpowiedniej lektury, którą staram się udostępnić, zachęcam do korzystania z literatury pedagogicznej
Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków Wywiady z rodzicami, rozmowy z dziećmi Będę prowadziła wywiady w celu pomocy wychowankom oraz ich rodzinie nawet przy pomocy pedagoga szkolnego oraz pomocy społecznej
Sporządzenie planu i programu spotkań z rodzicami Zajęcia w ramach pedagogizacji rodziców Będę dokumentować działania w tym zakresie
Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów Organizowanie warsztatów z udziałem pedagoga szkolnego Kontakt z pedagogiem szkolnym oraz opracowywanie planu profilaktycznego
Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela-wychowawcy Kontakty z pedagogiem szkolnym, realizacja zadań ujętych w programach profilaktycznych Prowadzę zajęcia i rozmowy indywidualne, współpraca z rodzicami w zakresie realizacji zadań programowych np.: spotkania z aktorem, śpiewakiem, ichtiologiem itp.
Pozyskiwanie sponsorów wśród rodziców Przedstawienie konkretnych potrzeb Podczas spotkań z rodzicami i przyjaciółmi szkoły