PRZEDSZKOLNEGO
Opis i analiza
Przekonałam swoje koleżanki do przeprowadzenia
takiej ankiety, została ona zaakceptowana przez dyrekcje szkoły i podjęto
decyzję, że będzie ona wykonywana corocznie.
Pytania ankiety obejmowały
następujące sfery:
Ø emocjonalną (obejmuje obszar
osobowości dziecka oraz jego potrzeb),
Ø samodzielność (dotyczy poziomu samodzielności ),
Ø zainteresowania i szczególne
zdolności (przedstawiona jest tu ocena rodziców, co do szczególnych
zainteresowań dziecka i ewentualnych zdolności),
Ø przewlekłe choroby, które
wymagają specjalnej opieki ( szkołę interesuję choroby przewlekłe, które wymagają
wiedzy nauczyciela, która może przełożyć się
na szczególną troskę i opiekę nad dzieckiem, dotyczy to również
alergii).
Ankietę
przeprowadziliśmy wśród rodziców na pierwszym zebraniu, który odbyło się w
pierwszym tygodniu nauki. Została ona bardzo dobrze przyjęta. Rodzice, zgodnie
z koncepcją szkoły uznały, że jest to wyraz troski o potrzeby dzieci.
Korzyści dla szkoły i
uczniów:
Ø zwiększenie wiarogodności
szkoły, jako placówki wychodzącej naprzeciw potrzebą dzieci,
Ø wzbogacenie wiedzy na temat dziecka,
Ø stworzenie narzędzia
badawczego, które wpłynie na podniesienie jakości szkoły,
Ø dzięki poszerzeniu wiedzy na
temat dziecka, staje się już na wstępie
podmiotem edukacji,
Ø pozytywne efekty
dydaktyczno- wychowawczych.
Korzyści dla mnie:
Ø ankieta pozwoliła mi bliżej
poznać powierzone mi dzieci,
Ø doskonalenie mojej pracy
zawodowej,
Ø zwiększenie mojej
wiarogodności jako nauczyciela oddziału przedszkolnego.