Powrót

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

 

 

 

mgr Renata Pawlak

nauczyciel mianowany

Szkoła Podstawowa nr 45

81-578 Gdynia, ul. Wiczlińska 33

 

 

 

 

Termin rozpoczęcia stażu: 1 września 2003 r.

 

Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy.

 

Termin zakończenia stażu: 31 maja 2006 r.

 

 

 

 

 Tworząc plan swojego rozwoju opierałam się na założeniach Planu Pracy Szkoły, Programu Wychowawczego oraz potrzebach

i oczekiwaniach uczniów, rodziców i  grona pedagogicznego.

 W okresie stażu zamierzam w szczególności:

-         podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy;

-     uczestniczyć w realizacji zadań wykraczających poza wykonywane obowiązki służbowe;

-     pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły.

 

 

 

 

 

 

 

§ 5 ust. 2 pkt 1

Opracowanie i wdrażanie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły, w tym wykorzystanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej

 

Zadania

Formy realizacji

Dokumentacja potwierdzająca

Termin

Wdrożenie przedsięwzięcia głośnego czytania dzieciom, włączenie się do ogólnopolskiej kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”, koordynowanie akcją w szkole

  • Spotkania z zaproszonymi lektorami
  • Opracowanie scenariuszy
  • Rozmowy na temat książek i znanych

bohaterów

  • Propagowanie czytelnictwa
  • Organizowanie wystaw książek
  • Scenariusze spotkań
  • Zapiski w kronice szkolnej i klasowej
  • Sprawozdania z realizacji przedsięwzięć

W okresie stażu

Realizacja przedsięwzięcia wewnątrzszkolnego mierzenia jakości pracy szkoły

  • Podjęcie i ukończenie kursu „Pomiaru dydaktycznego”
  • Opracowanie testów osiągnięć uczniów klas III
  • Analiza wyników

 

  • Sprawozdanie z realizacji programu
  • Zdjęcia
  • Potwierdzenia współpracy

Rok szkolny 2005/2006

 

 

 

Współtworzenie programów

i dokumentów szkolnych

  • Uczestnictwo w spotkaniach, praca nad tworzeniem dokumentów i programów szkolnych
  • Potwierdzenie dyrektora szkoły

W miarę potrzeb

Opracowanie i wdrażanie planu wychowawczego klasy

  • Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela wychowawcy
  • Poznanie potrzeb uczniów poprzez rozmowy z nimi, z rodzicami
  • Notatki
  • Wpisy do dziennika
  • Notatki w kronice klasowej

Na bieżąco

Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w czasie zajęć z uczniami i w procesie dydaktyczno-wychowawczym

  • Opracowywanie materiałów dydaktycznych np. sprawdzianów, dyplomów, pomocy, scenariuszy zajęć
  • Opracowywanie dokumentów szkolnych  (plany pracy, sprawozdania itp. )
  • Komputerowe opracowanie świadectw
  • Korzystanie z Internetu
  • Dokumentowanie planu rozwoju zawodowego
  • Załączniki wykonane techniką komputerową ( np. dyplomy, testy, napisy na gazetkę ścienną, świadectwa szkolną

      i in. )

 

W okresie stażu

 

§ 5 ust. 2 pkt 2

Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniami z innymi pracownikami szkoły.

 

 

 

 

Zadania

Formy realizacji

Dokumentacja potwierdzająca

Termin

Praca w zespole samokształceniowym

  • Przygotowanie pogadanek, referatów oraz innych opracowań na spotkania w zespole samokształceniowym kształcenia zintegrowanego, wzajemna wymiana doświadczeń, poszukiwanie rozwiązań edukacyjnych
  • Pełnienie funkcji przewodniczącej zespołu samokształceniowego, wzajemna wymiana doświadczeń, poszukiwanie rozwiązań edukacyjnych
  • Opis i analiza uczestnictwa w działaniach
  • Tematy referatów

 

Wg ustalonego harmonogramu spotkań zespołu samokształceniowego

Gromadzenie i opracowywanie własnych materiałów przydatnych w pracy nauczyciela oraz udostępnianie ich innym nauczycielom

  • Opracowanie programu autorskiego, ciekawych scenariuszy zajęć, imprez, testów
  • Umieszczenie ich w bibliotece szkolnej
  • Przykłady opracowanych scenariuszy zajęć, uroczystości

itp.

W okresie stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§ 5 ust. 2 pkt 3 a

Opracowanie i wdrożenia programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

 

Zadania

Formy realizacji

Dokumentacja potwierdzająca

Termin

Wdrożenie programu edukacyjnego „Przyjaciele z Europy”

  • Dostosowanie programu do potrzeb klasy
  • Zdobycie przez uczniów określonych umiejętności
  • Współpraca z rodzicami
  • Opis działań

Rok szkolny

2003/2004

Wdrożenie programu profilaktycznego „Żyj bezpiecznie”

  • Dostosowanie elementów programu do potrzeb grupy
  • Przeprowadzenie pogadanek
  • Opis działań

Rok szkolny

2003/2004

Opracowanie i wdrożenie autorskiego programu edukacji regionalnej „Gdynia

- moje miasto”

  • Dostosowanie założeń programowych do potrzeb grupy klasowej
  • Współpraca z Towarzystwem  Miłośników Gdyni
  • Zorganizowanie w szkole kącika regionalnego
  • Program
  • Sprawozdanie z realizacji planu

Rok szkolny

2005/2006

 

 

 

§ 5 ust. 2 pkt 3 b

Opracowanie co najmniej dwóch publikacji, referatów lub innych materiałów związanych z wykonywaną pracą i opublikowanie ich, wygłoszenie lub popularyzacja w innej formie.

 

Zadania

Formy realizacji

Dokumentacja potwierdzająca

Termin

Opublikowanie w Internecie planu rozwoju zawodowego oraz

  • Umieszczenie w Internecie planu rozwoju zawodowego
  • Wydruk strony, ew. dyskietka

Rok szkolny

2005/2006

Opracowanie materiałów związanych z wykonywaną pracą

  • Umieszczenie programu autorskiego, scenariuszy zajęć, inscenizacji itp. w bibliotece szkolnej oraz w Internecie
  • Wydruk strony, ew. dyskietka

Na bieżąco

 

 

 

 

§ 5 ust. 2 pkt 3 d

Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi lub innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich.

 

 

 

Zadania

Formy realizacji

Dokumentacja potwierdzająca

Termin

Współpraca z Towarzystwem Przyjaciół Dzieci -  pełnienie funkcji skarbnika

  • Współudział w podejmowaniu decyzji dotyczących pomocy finansowej uczniom naszej szkoły
  • Dokumentacja szkolnego koła TPD
  • Potwierdzenie TPD

W okresie stażu

Współpraca z Policją

i Strażą Pożarną

  • Zapraszanie do szkoły pracowników policji i straży pożarnej, wycieczka do straży
  • Pogadanka o bezpieczeństwie, ruchu drogowym, o zagrożeniach
  • Potwierdzenie współpracy, zdjęcia

W okresie stażu

Współpraca z Poradnią Psychologiczno-

-Pedagogiczną

  • Diagnozowanie problemów uczniów w osiąganiu umiejętności lub w związku z zaburzeniami emocjonalnymi, sytuacją rodzinną
  • Kierowanie dzieci do poradni

 

  • Opinia z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
  • Potwierdzenie pedagoga

W okresie stażu

Współpraca z Towarzystwem Miłośników Gdyni w ramach realizacji programu regionalnego

  • Spotkania w Towarzystwie Miłośników Gdyni
  • Lekcje prowadzone przez członków towarzystwa
  • Potwierdzenie współpracy

z TPG

W okresie stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

§ 5 ust. 2 pkt 3 h

Wykonywanie samodzielnie lub we współpracy z zespołem innych zadań na rzecz edukacji, pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich lub uzyskanie znaczących osiągnięć w pracy zawodowej.

 

Zadania

Formy realizacji

Dokumentacja potwierdzająca

Termin

Organizacja i prowadzenie Szkolnych Konkursów Wiedzy o Gdyni

  • Opracowanie regulaminów konkursów, przygotowanie scenariuszy

 

  • Regulaminy, scenariusze

 

W okresie stażu
Organizowanie imprez i uroczystości klasowych, spotkań z rodzicami oraz udział w ogólnoszkolnych imprezach i akcjach
  • Organizowanie:

-          wycieczek krajoznawczych,

-          wyjść do kina i teatru,

-          uroczystości i imprez klasowych,

  • Organizowanie wyjazdów i opieka nad dziećmi jeżdżącymi na basen
  • Czynny udział w akcjach „Sprzątanie Świata”,

„Cała Polska czyta dzieciom” itp.

  • Sprawozdania, scenariusze, zdjęcia

W okresie stażu

Przygotowywanie uczniów do uczestnictwa w konkursach szkolnych i pozaszkolnych
  • Rozmowy z dziećmi, pomoc w zdobywaniu informacji, włączenie rodziców do pomocy, próby, ćwiczenia (w czasie wolnym od zajęć)
  • Sprawozdania, zdjęcia, ew. dyplomy

W okresie stażu

Pozyskiwanie sponsorów i angażowanie rodziców do prac na rzecz klasy i szkoły
  • Pozyskiwanie sponsorów nagród za udział w konkursach
  • Angażowanie rodziców do pomocy w pracach na rzecz klasy i szkoły
  • Pomoc przy organizacji wycieczek i imprez klasowych
  • Organizowanie wycieczek do miejsc pracy rodziców
  • Zdjęcia, poświadczenia

W okresie stażu

 

 

 

 

 

 

§ 5 ust. 2 pkt 4

Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych.

 

Zadania

Formy realizacji

Dokumentacja potwierdzająca

Termin

Opisanie dwóch przypadków: „Praca z dzieckiem z trudnościami dydaktycznymi” i „Praca z dzieckiem z trudnościami wychowawczymi”

  • Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych
  • Opis i analiza przypadku

W okresie stażu

 

Plan Rozwoju Zawodowego posiada formę otwartą.

 

 

 

 

 

 

Gdynia, 2.09.2003r.                                                                     Renata Pawlak


Powrót