Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego

na stopień nauczyciela dyplomowanego

 

 

 

 

 

Mgr Elżbieta Strzałkowska

nauczyciel i wicedyrektor

Przedszkola Samorządowego nr 24

„Bursztynek”

w Gdyni

 

 

 

Data rozpoczęcia stażu:       1 września 2007r.

Zakończenie stażu:               31 maja 2010r.

 

 

Cel:  Rozwijanie swoich umiejętności zawodowych, zdobycie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

§ 8 ust. 2 pkt.1 Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, w związku z zajmowanym stanowiskiem i pełnioną funkcją.

Lp.

Zadania

Forma realizacji

Termin

Spodziewane efekty

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

4.

Doskonalenie warsztatu pracy

i podnoszenie jakości pracy przedszkola.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poznanie procedury awansu zawodowego.

 

 

 

Realizacja zadań przedszkola.

 

 

 

 

 

 

 

Doskonalenie własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej.

  • Aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego wynikającego z potrzeb własnych i przedszkola (udział w warsztatach metodycznych, szkoleniach, kursach doskonalących, konferencjach).
  • Zaplanowanie indywidualnego doskonalenia zawodowego w sposób zgodny z potrzebami własnymi oraz placówki.( Wykorzystanie planu WDN)
  • Prowadzenie nadzoru pedagogicznego zgodnie z  Planem Nadzoru Pedagogicznego.
  • Pogłębianie wiedzy  poprzez studiowanie literatury  pedagogicznej z zakresu metodyki .

 

 

 

  • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego – Karty Nauczyciela, Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dn. 1.XII. 2004r.

 

  • Wybór zadań  do realizacji wynikający z planu pracy przedszkola.

 

  •  Współtworzenie dokumentów i pisania programów przedszkola, opracowanie Karty Osiągnięć dziecka 3-letniego.

 

 

  • Aktywny udział w posiedzeniach rad pedagogicznych.
  • Opracowanie i przygotowanie referatów WDN

 

  • Cykl zajęć ukierunkowanych na lepszą adaptację dziecka w grupie przedszkolnej

Na bieżąco

 

 

 

 

Cały staż

 

 

 

 

Cały staż

 

 

 

 

 

 

 

VIII / IX 2007

 

 

 

IX co roku

 

 

 

 

 

 

 

Na bieżąco

 

 

 

 

 

 

 

Cyklicznie w każdym roku szkolnym w miesiącach wrzesień/październik

Wysoki poziom przygotowania merytorycznego w pracy.

 

 

.

 

 

 

Poprawa efektów pracy dydaktycznej nauczycieli.

 

Aktualizowanie wiedzy

z dziedziny pedagogiki

i psychologii.

 

 

 

Opracowanie planu rozwoju zawodowego wg aktualnych wymagań oraz potrzeb przedszkola.

 

Zrealizowanie poszczególnych zadań wynikających planu rozwoju przedszkola. Podniesienie jakości pracy przedszkola.

 

 

 

Poznanie swoich słabych

i mocnych stron oraz wyciągnięcie wniosków do dalszej pracy, podwyższanie jakości pracy przedszkola

 

Doskonalenie własnego warsztatu   pracy – Dziecko łatwo adoptuje się w społeczność przedszkolną wierzy we własne siły i możliwości.

 

 

 

§ 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Lp.

Zadania

Forma realizacji

Termin

Spodziewane efekty

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Wykorzystanie w pracy technologii komputerowej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Umieszczanie materiałów na stronach internetowych.

  • Tworzenie materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem programu Photoshop  i Microsoft Office (Sprawozdania i gazetki z działalności Klubu Badaczy Przyrody, prezentacja sukcesów dzieci, zapis planów pracy).
  • Wdrożenie Programu Ewidencja –stworzenie bazy danych umożliwiających

dokonywanie systemu naliczeń odpłatności za przedszkole.

 

  • Wykorzystanie Internetu w zakresie realizacji zadań dydaktyczno – wychowawczych.

 

  • Opracowanie arkusza kalkulacyjnego „Rozliczenie odpisów i kosztów pobytu dziecka w przedszkolu”

 

  • Prowadzenie dokumentacji własnej

      i przedszkolnej w formie elektronicznej.

 

 

  • Umieszczenie planu rozwoju zawodowego oraz innych opracowanych materiałów na stronie internetowej portalu publikacji nauczycieli .

Cały staż

 

 

 

 

 

 

IX 2007

 

 

 

Na bieżąco

 

 

 

IX 2008

 

 

Wspomaganie procesu nauczania.

 

 

 

 

Usprawnienie systemu naliczeń należności.

 

 

 

Zbieranie ciekawych materiałów do wykorzystania w codziennej pracy.

 

Oszczędności wynikające z rezygnacji z odpłatnego programu finansowego firmy „Progman”

Sprawnie i systematycznie,  prowadzona sprawozdawczość oraz dokumentacja elektroniczna.

Dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami.

 

 

 

 

§ 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

 

Lp.

Zadania

Forma realizacji

Termin

Spodziewane efekty

1.

Dzielenie się swoją wiedzą

i doświadczeniem.

  • Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów i nauczyciela kontraktowego (dyskusje, wymiana poglądów).
  • Opracowanie i udostępnienie materiałów dydaktycznych oraz scenariuszy zajęć.

 

 

  • Prowadzenie w ramach  WDN  referatów szkoleniowych .

 

 

 

 

 

  • Zorganizowanie spotkań z innymi nauczycielami w celu podzielenia się zdobytą wiedzą ze  odbytych szkoleń.

 

  • Opieka nad nauczycielem stażystą wynikająca z zawartego kontraktu

Cały staż

 

 

 

Na bieżąco

 

 

 

Cały staż

 

 

 

 

 

 

 

 

W czasie trwania stażu

 

IX-VI 2007

Wzbogacanie warsztatu pracy innych nauczycieli.

 

 

Dzielenie się nowymi pomysłami w zakresie  realizacji   zajęć i uroczystości przedszkolnych.

Doskonalenie zawodowe nauczycieli – wzbogacenie warsztatu pracy rady pedagogicznej.

 

 

 

Wzbogacenie warsztatu pracy własnego i nauczycieli.

Wykonanie zadań wynikających z Planu Rozwoju Zawodowego nauczyciela stażysty

 

 

 

§ 8 ust. 2 pkt.4 a. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub

                               innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

 

Lp.

Zadania

Forma realizacji

Termin

Spodziewane efekty

1.

Podejmowanie działań innowacyjnych.

  • Opracowanie  i wdrożenie Programu Edukacji Przyrodniczej.

 

 

 

  • Nowelizacja Programu Adaptacyjnego dla dzieci nowoprzyjętych.

 

 

 

  • Opracowanie programu  z obszaru edukacji zdrowotnej – dbam o swoje bezpieczeństwo „Bezpieczny Przedszkolak”

X2008 – V2009 

 

 

 

IV 2010

 

 

 

 

I-V 2010

Wzbogacanie oferty zajęć dla dzieci o zainteresowaniach

przyrodniczych.

 

Usprawnienie przepływu informacji  w relacji przedszkole – rodzice dotyczące procesu adaptacyjnego dziecka.

 

Poznanie i przestrzeganie zasad warunkujących bezpieczeństwo w środowisku dziecka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§ 8 ust. 2 pkt. 4 c. Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

Lp.

Zadania

Forma realizacji

Termin

Spodziewane efekty

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Aktywne i bezpieczne spędzanie czasu wolnego przez dzieci.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Propagowanie czytania dla dzieci oraz edukacji teatralnej.

 

 

 

 

 

 

 

Działania na rzecz zachęcania dzieci do pogłębiania wiedzy.

 

 

 

 

 

 

 

 

Podejmowanie działań na rzecz doskonalenia pracy przedszkola

  • Współ- organizacja festynu rodzinnego „Piknik na trawie”

 

  • Współorganizacja  Uroczystości 55-lecia przedszkola.

 

 

 

  • Pomoc nauczycielom w organizacji wycieczek przedszkolnych.

 

 

  • Włączenie się w kampanię społeczna „Cała Polska czyta dzieciom”
  • Tworzenie harmonogramu cyklu spotkań teatralnych.

 

 

 

 

  • Organizacja miedzy przedszkolnego konkursu literackiego dzieci i rodziców pt.„Pachnąca Wiosna”
  • Organizacja między przedszkolnego  konkursu plastycznego „ Bezpieczne dziecko”

 

 

 

 

  • Uczestniczenie w różnych  formach doskonalenia zawodowego

Maj

2008/09/10

 

 

IV-V 2009

 

 

 

 

Cały staż

 

 

 

Cały staż

 

Cały staż

 

 

 

 

 

IV 2009

 

V 2010

 

 

 

 

 

 

 

wg potrzeb

 

Bezpieczne i aktywne spędzanie czasu wolnego dzieci.

Integracja i oraz zapoznanie się z historią przedszkola.

 

 

 

Wzrost bezpieczeństwa uczestników wycieczek.

 

 

Rozbudzenie zainteresowania książką.

Wzbogacenie dzieci o nowe wartości poznawcze , kształcące  i wychowawcze poprzez treści spektakli teatralnych.

 

Wzmacnianie więzi rodzinnych.

Czynna postawa dziecka wobec zagrożenia na drodze i w domu – podsumowanie programu „Bezpieczne dziecko”

 

 

 

Podniesienie jakości pracy szkoły.

 

 

 

 

 

 

§ 8 ust. 2 pkt. 4 e. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich

we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

 

Lp.

Zadania

Formy realizacji

Termin

Spodziewane efekty

1.

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

4.

  

Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Gdyni

 

Współpraca państwową Strażą Pożarną i Policja.

 

 

 

 

 

 

 

 

Udział w akcjach charytatywnych

 

Promocja Przedszkola

  • Konsultacje na temat sytuacji rodzinnej dziecka. Kontakty z pracownikiem Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej 

 

  • Organizowanie spotkań na terenie przedszkola dotyczących bezpieczeństwa dzieci.

 

 

 

 

 

 

  • Realizacja zadań ujętych w programach akcji charytatywnych.
  • Współpraca z Agencja Reklamową  i pozyskiwanie sponsorów.              

wg potrzeb.

Cały staż

 

 

II –V 2010

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2008/2009

V 2009

Zbadanie rzeczywistych potrzeb rodziny.

 

 

Wzrost świadomości dzieci w zakresie własnego  bezpieczeństwa, zapoznanie się ze specyfiką pracy strażaka i policjanta.

Podniesienie świadomości młodzieży w zakresie bezpieczeństwa własnego

i innych, higieny, chorób cywilizacyjnych.

Integracja środowiska.

Oprawa plastyczna Jubileuszu 55lecia Przedszkola.

 

§ 8 ust. 2 pkt. 4f. Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej.

Lp.

Zadania

Formy realizacji

Termin

Spodziewane efekty

1.

 

 

 

2.

Realizacja programu Edukacji Przyrodniczej” „Obserwuję Eksperymentuje, Odkrywam”

 

Podziękowania za współpracę

oraz  włączanie się do akcji charytatywnych

  • Poznawanie świata przyrody w sposób niekonwencjonalny poprzez eksperymentowanie.

 

 

 

 

 

 

 

Rozumienie konieczności ochrony środowiska przyrodniczego.

 Zrozumienie nieznanych dziecku zjawisk przyrodniczych.

 

 

§ 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych i innych, z uwzględnieniem specyfiki i typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

 

Lp.

Zadania

Forma realizacji

Termin

Spodziewane efekty

1.

 

 

 

 

2.

 

 

3.

 

 

 

 

4.

Podejmowanie działań opiekuńczo – wychowawczych.

 

 

 

Poznanie środowiska dziecka , diagnozowanie problemów.

 

Obserwacja i analiza zachowań dziecka  wymagającego szczególnej opieki.

 

 

Opis i analiza problemu edukacyjnego i wychowawczego

  • Realizacja programu wychowawczego przedszkola.
  • Współpraca z rodzicami.
  • Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej
  • Poradnią Psychologiczno -Pedagogiczną

 

  • Przeprowadzenie wywiadu  określającej sytuację rodzinną dziecka.
  • Wywiad z pracownikiem Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.
  • Konsultacja z nauczycielem współprowadzącym grupę.
  • Konsultacja  z psychologiem z  poradni

Psychologiczno -Pedagogicznej

  • Opis przypadku dziecka  z problemem edukacyjnym  i  wychowawczym.

Cały staż

 

 

2009/2010

 

 

Wrzesień 2009

 

 

 

 

 

Koniec stażu

Przestrzeganie przez dzieci zasad zachowania.

Znajomość środowiska rodzinnego dziecka.

 

Systematyczne rozwiązywanie problemów.

 

 

 

Rozwiązanie problemu.