Powrót
Szanowni Nauczyciele!
Przesyłam na Państwa ręce ankietę, która ma na celu uzyskanie danych, na ile w opinii
Państwa programy komputerowe przydatne są w edukacji wczesnoszkolnej oraz jak programy
te osadzają dziecko w świecie fikcji*).
Aby moje badanie spełniło oczekiwany cel niezbędna jest Państwa życzliwa współpraca,
wyrażająca się w szczerości odpowiedzi i rzetelnym wypełnianiu wszystkich pytań ankiety.
Od informacji uzyskanych od Państwa zależy bowiem prawidłowość wniosków, jakie zostaną
sformułowane w pracy magisterskiej na temat: "Fikcja i rzeczywistość - percepcja programów
komputerowych przez najmłodszych uczniów szkoły podstawowej".
Ankieta jest anonimowa, a jej wyniki zostaną wykorzystane jedynie do celów naukowych.
Wypełnienie ankiety polega na zaznaczeniu jednej lub kilku z wybranych odpowiedzi lub
wpisaniu w miejsca wykropkowane odpowiednich danych. Za życzliwe potraktowanie prośby
serdecznie dziękuję!
Beata Brzozowska
*) - stan rzeczy zmyślonych, zbudowany z urojeń, zmyśleń i fantazji.
1. Wiek: ......................
2. Staż pracy: ..............
3. Wykształcenie:
4. Czy ma Pan(i) wykształcenie informatyczne?
tak,
nie,
trudno powiedzieć.
5. Jak zdobył(a) Pan(i) wykształcenie informatyczne?
studia informatyczne,
przedmiot informatyczny na studiach,
kursy specjalistyczne,
przedmiot informatyczny w szkole średniej,
inne źródła wiedzy informatycznej.
6. Czy chce Pan(i) uzupełnić wykształcenie informatyczne?
tak,
nie,
trudno powiedzieć.
7. Czy według Pan(i) potrzebny jest w pracy nauczyciela pewien zasób wiedzy informatycznej?
tak,
nie,
trudno powiedzieć.
8. Czy używa Pan(i) komputera w domu?
bardzo często,
często,
tyle ile trzeba,
rzadko,
nie mam komputera.
9. Jak często według Pana(i) dzieci powinny korzystać z komputera?
więcej niż 1 godzinę dziennie,
1 godzinę dziennie,
1 godzinę na tydzień,
mniej niż 1 godzinę na tydzień,
10. Co to jest według Pana(i) komputerowy program edukacyjny?
program do nauki,
program do nauki i zabawy,
komputerowy nauczyciel,
komputerowa klasówka,
inne:
11. Czy chciałaby Pan(i) aby w szkole dzieci korzystały z programów komputerowych?
tak,
nie,
trudno powiedzieć.
12. Jeżeli tak, to z jakich?
gry,
programy edukacyjne (nauka czytania, pisania, matematyka, języki obce i inne),
graficzne (rysowanie, projektowanie, itp.),
encyklopedyczne,
inne:
13. W jakiej formie widzi Pan(i) możliwość wykorzystywania komputera w szkole?
pomoc edukacyjna,
podstawowe narzędzie,
nie widzę możliwości,
inne:
14. Czy podczas zajęć (różnych od informatycznych) komputer był wykorzystywany jako środek dydaktyczny?
tak,
nie,
trudno powiedzieć,
15. Jeżeli komputer był wykorzystywany na zajęciach, to w jakim celu?
jako podstawowy środek dydaktyczny,
jako narzędzie do testów sprawdzających wiadomości ucznia,
jako uatrakcyjnienie zajęć,
jako wprowadzenie lub podsumowanie lekcji,
w innym celu:
16. Czy komputer wykorzystywany na zajęciach ma wpływ na stosunek uczniów do danego przedmiotu?
tak,
nie,
trudno powiedzieć,
17. Uwagi Pana(i) dotyczące poruszanych w ankiecie zagadnień:
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
Powrót