Powrót
Szanowni Państwo!
Przesyłam na Państwa ręce ankietę, która ma na celu uzyskanie danych, na ile w opinii
Państwa programy komputerowe przydatne są w edukacji wczesnoszkolnej oraz jak programy
te osadzają dziecko w świecie fikcji*).
Aby moje badanie spełniło oczekiwany cel niezbędna jest Państwa życzliwa współpraca,
wyrażająca się w szczerości odpowiedzi i rzetelnym wypełnianiu wszystkich pytań ankiety.
Od informacji uzyskanych od Państwa zależy bowiem prawidłowość wniosków, jakie zostaną
sformułowane w pracy magisterskiej na temat: "Fikcja i rzeczywistość - percepcja programów
komputerowych przez najmłodszych uczniów szkoły podstawowej".
Ankieta jest anonimowa, a jej wyniki zostaną wykorzystane jedynie do celów naukowych.
Wypełnienie ankiety polega na zaznaczeniu jednej lub kilku z wybranych odpowiedzi lub
wpisaniu w miejsca wykropkowane odpowiednich danych. Za życzliwe potraktowanie prośby
serdecznie dziękuję!
Beata Brzozowska
*) - stan rzeczy zmyślonych, zbudowany z urojeń, zmyśleń i fantazji.
1. Wiek: ..............
2. Wykształcenie:
podstawowe,
średnie,
wyższe,
inne:
3. Wykonywany zawód:
4. Czy Pan(i) miał(a) styczność z komputerem?
tak,
nie,
trudno powiedzieć.
5. Czy komputer jest używany w domu?
bardzo często,
często,
tyle ile trzeba,
rzadko,
nie mamy komputera.
6. Kto jest najczęstszym użytkownikiem domowego komputera?
ja,
współmałżonek,
dzieci,
inni.
7. Jeśli dziecko korzysta z komputera, to jak często to robi?
więcej niż 1 godzinę dziennie,
1 godzinę dziennie,
1 godzinę na tydzień,
mniej niż 1 godzinę na tydzień,
8. Co to jest według Pana(i) komputerowy program edukacyjny?
gra,
program do nauki,
program do nauki i zabawy,
komputerowy nauczyciel,
komputerowa klasówka,
inne:
9. Czy chce Pan(i) aby dziecko Pana(i) korzystało z programów komputerowych?
tak,
nie,
trudno powiedzieć.
10. Jeżeli tak, to z jakich?
gry,
programy edukacyjne (nauka czytania, pisania, matematyka, języki obce i inne),
graficzne (rysowanie, projektowanie, itp.),
encyklopedyczne,
inne:
11. Jak Pan(i) widzi możliwość wykorzystywania komputera w szkole?
pomoc edukacyjna,
podstawowe narzędzie,
nie widzę możliwości,
inne:
12. Czy Pana(i) dziecko jako użytkownik komputera, dzieli się z Panem(ą) swoimi wrażeniami
dotyczącymi treści programów komputerowych?
tak,
nie,
trudno powiedzieć.
13. Czy dziecko Pana(i) miewa sny odzwierciedlające fikcję zawartą w
programach komputerowych?
tak, często,
tak, rzadko,
raczej nie,
nie,
trudno powiedzieć.
14. Czy Pana(i) dziecko lubi czytać, np.: bajki?
tak, często,
tak, rzadko,
raczej nie,
nie,
trudno powiedzieć.
15. Czy Pana(i) dziecko chętnie bawi się z rówieśnikami?
tak, często,
tak, rzadko,
raczej nie,
nie,
trudno powiedzieć.
16. Czy Pana(i) dziecko korzysta z Pana(i) ofert spędzania czasu wolnego?
tak, często,
tak, rzadko,
nie.
17. Jak wpływają na Pana(i) dziecko wykorzystywane programy?
pobudzają wyobraźnię,
ułatwiają abstrakcyjne myślenie,
zwiększają zasób wiedzy,
wyobcowują dziecko ze środowiska,
uzależniają,
zwiększają agresję,
inne:
18. Uwagi Pana(i) dotyczące poruszanych w ankiecie zagadnień:
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
Powrót