SFERA ROZWOJU ZAWODOWEGO
|
ZADANIA
|
FORMY REALIZACJI
|
DOWODY REALIZACJI WSKAZÓWKI, UWAGI
|
ORGANIZACYJNA
|
Poznanie procedury awansu zawodowego
|
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego
|
Dokonam analizy przepisów w miesiącu wrześniu, przygotuję plan rozwoju
|
Poznanie zasad funkcjonowania szkoły i organizacji zadań szkoły
|
Analiza dokumentacji szkoły: program rozwoju szkoły, plan pracy wychowawczej,
regulamin wewnątrz-szkolnego systemu oceniania
|
Dokonam analizy dokumentacji w październiku
|
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych
funkcji i wynikających z nich zadań
|
Współpraca z rodzicami, udział w procesie wewnątrz-szkolnego doskonalenia nauczycieli
|
Będę dalej współpracować z rodzicami, pomagać im w rozwiązywaniu problemów
przy współudziale pedagoga szkolnego, będę brać udział w szkoleniach wewnątrz-szkolnych
i doskonalących warsztat pracy,
|
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju
|
Gromadzenie dokumentów: świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy,
nagrań, zdjęć, itp.
|
Będę gromadzić materiały dokumentujące realizację planu rozwoju
|
OSOBISTA
|
Obserwacja i analiza możliwości ucznia
|
Zbieranie informacji o uczniu według przygotowanych narzędzi
|
Zbieram informacje o uczniu według prowadzonego od lat zeszytu obserwacji ucznia w
którym to zawarte są mini programy do pracy z uczniem wykazującym deficyty w zakresie
koncentracji uwagi, syntezy i analizy wzrokowej i słuchowej, usprawniania rozwoju
sprawności manualnej
|
Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrz-szkolnym i
zewnątrz-szkolnym doskonaleniu
|
Udział w pracach zespołu samokształceniowego, uczestniczenie w różnych formach
doskonalenia zawodowego, szkoleniach
|
Biorę udział w pracach zespołu samokształceniowego, dzielę się swoim doświadczeniem
zawodowym, wspólnie z koleżankami opracowuję tematykę spotkań
|
Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole
|
Prowadzenie Szkolnego Koła PCK, dekorowanie szkoły
|
Biorę czynny udział wraz z koleżankami w pracach na rzecz pomocy innym, angażując w
tę pomoc uczniów naszej szkoły, dbam o estetyczny wygląd szkoły
|
Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych
|
Udział w zajęciach warsztatowych, zbieranie informacji, samoocena
|
Prowadzenie zajęć otwartych
|
Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej
|
Wymiana doświadczeń, dyskusje
|
Prowadzę zajęcia otwarte
|
DYDAKTYCZNA
|
Analiza, określanie mocnych i słabych stron własnej działalności
|
Dokumentacja efektów własnej pracy
|
Podczas analizy dokumentacji wyciągnę właściwe wnioski i będę je realizować
|
Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej
|
Korzystanie z programów komputerowych o charakterze edukacyjnym, encyklopedii
multimedialnych
|
Będę wykorzystywać programy komputerowe podczas swojej pracy na bieżąco
|
Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej
|
Aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia do adekwatnych potrzeb nauczyciela
i szkoły
|
Udział na bieżąco
|
WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZA
|
Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły i określenie zadań nauczyciela-wychowawcy
|
Zajęcia w zakresie pedagogizacji rodziców
|
Prowadzę spotkania z rodzicami, pomagam im rozmawiając z nimi oraz odsyłam do
odpowiedniej lektury, którą staram się udostępnić, zachęcam do korzystania z
literatury pedagogicznej
|
Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków
|
Wywiady z rodzicami, rozmowy z dziećmi
|
Będę prowadziła wywiady w celu pomocy wychowankom oraz ich rodzinie nawet przy pomocy
pedagoga szkolnego oraz pomocy społecznej
|
Sporządzenie planu i programu spotkań z rodzicami
|
Zajęcia w ramach pedagogizacji rodziców
|
Będę dokumentować działania w tym zakresie
|
Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów
|
Organizowanie warsztatów z udziałem pedagoga szkolnego
|
Kontakt z pedagogiem szkolnym oraz opracowywanie planu profilaktycznego
|
Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela-wychowawcy
|
Kontakty z pedagogiem szkolnym, realizacja zadań ujętych w programach profilaktycznych
|
Prowadzę zajęcia i rozmowy indywidualne, współpraca z rodzicami w zakresie realizacji
zadań programowych np.: spotkania z aktorem, śpiewakiem, ichtiologiem itp.
|
Pozyskiwanie sponsorów wśród rodziców
|
Przedstawienie konkretnych potrzeb
|
Podczas spotkań z rodzicami i przyjaciółmi szkoły
|