Powrót

mgr Ewa Czudowska
 
Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 45 w Gdyni
 
PLAN DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH DLA KLASY ZEROWEJ
 
MIEJSCE
CELE WYCHOWAWCZE
ZADANIA
SPOSOBY EWALUACJI
SFERA ESTETYCZNA
Rozwijanie umiejętności wyrażania swoich przeżyć wrażeń i doświadczeń za pomocą słowa, twórczości plastycznej i muzycznej. Uwrażliwienie dzieci na estetykę własnego wyglądu i otoczenia. Słuchanie opowiadań i bajek czytanych przez nauczyciela, babcię uczestniczenie w akcji "Cała Polska czyta dzieciom" słuchanie i recytacja wierszy oglądanie spektakli teatralnych inscenizacje tworzenie (malowanie, rysowanie, lepienie, wycinanie,wydzieranie) prac plast.zainspirowane literaturą, muzyką, obserwacjami dzieci udział w konkursach plastycznych słuchanie i nauka piosenek, utworów muz. zabawy rytmiczne i taneczne udział w koncertach muzycznych dbanie o higienę osobistą udział dzieci w tworzeniu wystroju Sali dbanie o ład i porządek. Analiza wytworów i osiągnięć dzieci rozmowy z dziećmi o przeżyciach podczas ich działania.
SFERA
INTELEKTUALNA
Rozwój intelektualny dziecka poprzez pobudzanie zainteresowania otaczającą rzeczywistością. Spacery wycieczki czynny kontakt z przyrodą działania plastyczne kontakt ze sztuką rozmowy obsrewacje doświadczeń. Obserwacja dziecka dostarczanie dziecku bodźców wywołujących określone działania analiza wytworów i osiągnięć dzieci, rozmowy z dziećmi o ich przeżyciach podczas działania.
SFERA
FIZYCZNA
Organizacja życia w klasie i w szkole. Higiena osobista, zasady bezpiecznego wypoczynku poza szkołą, sport to zdrowie. Poznawanie przepisów ruchu drogowego, bezpieczne korzystanie z urządzeń elektrycznych i gazowych. Droga ewakuacji w szkole w razie zagrożenia zapoznanie z przeznaczeniem pomieszczeń w szkole oraz sposoby korzystania z nich, rozmowy na temat bezpieczeństwa i higieny zachowania się w szkole, spotkanie z pielęgniarką szkolną i pogadanki, zasady kultury i higieny podczas spożywania wspólnych posiłków, mycie rąk, uświadomienie dzieciom podstawowych zasad bezpiecznego spędzania wolnego czasu, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, współzawodnictwo w grupach, nauka poprawnego przechodzenia przez jezdnię w miejscach wyznaczonych, spotkanie z policjantem, zajęcia w terenie, kulturalne i bezpieczne zachowanie się w środkach komunikacji, wspólne wyjazdy w oparciu o utwory literackie i rozmowy przy ilustracjach. Rozmowy z dziećmi o rozmowy z rodzicami obserwacja i ocena zachowania się dzieci, zeszyt obserwacji.
SFERA
SPOŁECZNO-
EMOCJONALNA
Rozwijanie postawy współgospodarza szkoły, szacunek dla nauczycieli, pracowników szkoły kolegów i koleżanek oraz poszanowanie sprzętów i zabawek jako wspólnej własności. Spotkania i pogadanki z rodzicami dzieci sprawiających problemy. Moja rodzina i ja, jesteśmy Polakami, mówimy po polsku. Udział dzieci w wyposażaniu kącików zabaw i zainteresowań, sprzątanie po skończonych zajęciach, używanie form grzecznościowych, próby samodzielnego rozwiązywania konfliktów, przestrzeganie zawartych umów dotyczących właściwego zachowania się w klasie, redukcja zachowań agresywnych, udział dzieci w imprezach szkolnych i klasowych (Dzień Chłopaka, Dzień Dziewcząt...),organizacja uroczystości o charakterze rodzinnym (Dzień Mamy i Taty), zorganizowanie wystawki zdjęć rodzinnych, organizacja uroczystości szkolnych z udziałem rodziców i bliskich, budzenie świadomości narodowej i szacunku do symboli narodowych poprzez spacery i wycieczki po najbliższej okolicy' organizowanie kącika patriotycznego i regionalnego, utwory literackie i muzyczne prace plastyczne. Analiza wytworów i osiągnięć dzieci, rozmowy z dziećmi o przeżyciach podczas ich działań, obserwacje, ankieta sześciolatka.

Powrót