Grażyna Gleinert Gdynia, 09.09.2003 r.
nauczyciel mianowany
Szkoła Podstawowa nr 45 w Gdyni
kształcenie zintegrowane
opracowany
zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2000 r.
w
sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
Rozpoczęcie stażu: 1 września 2003
r.
Zakończenie stażu: 31 maja 2006 r.
Przedstawiony poniżej plan rozwoju zawodowego to
szczegółowe dokumentowanie tego wszystkiego, co składa się na moją codzienną
pracę nauczycielską. Zawiera on
propozycje działań, które są związane z realizacją określonych celów.
Cele te uwzględniają potrzeby uczniów, rodziców i nauczycieli, a także
założenia Planu Pracy Szkoły oraz wytyczne Planu Wychowawczego. Wierzę, że
zrealizowanie ich będzie procentować podniesieniem jakości mojej pracy, a w związku z
tym i pracy szkoły.
I.
Opracowanie
i wdrażanie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i
podwyższania jakości pracy szkoły, w tym wykorzystanie i doskonalenie
umiejętności stosowania technologii komputerowe i informacyjnej.
II.
Umiejętność
dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniami z innymi pracownikami szkoły.
III.
Opracowanie
i wdrożenia programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych lub innych
związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach
nieletnich.
V.
Aktywna
i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi lub innymi
organizacjami działającymi na rzecz edukacji, pomocy społecznej lub
postępowania w sprawach nieletnich.
VI.
Wykonywanie
samodzielnie lub we współpracy z zespołem innych zadań na rzecz edukacji,
pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich lub uzyskanie znaczących
osiągnięć w pracy zawodowej.
VII.
Umiejętność
rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych.
Zadania |
Formy realizacji |
Dowody realizacji |
Termin |
Opracowanie i
organizacja Międzyszkolnego Konkursu Plastycznego Klas II |
Opracowanie regulaminu
konkursu Zaproszenie uczestników Pozyskiwanie sponsorów Przeprowadzenie
konkursu Zaproszenie lokalnej prasy |
Sprawozdanie z konkursu
Regulamin Zdjęcia Publikacje prasowe |
Kwiecień- maj każdego
roku |
Wdrożenie opracowanego
planu wychowawczego klasy. |
Plan wychowawczy klasy Zeszyt
informacyjny |
Na bieżąco |
|
Włączenie się do
ogólnopolskiej kampanii CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM,koordynowanie akcją w
szkole |
Zapoznanie się z
ogólnopolskim programem Przygotowanie harmonogramu zajęć Zaproszenie Gości do
głośnego czytania Zorganizowanie sali czytelniczej oraz wystawy książek |
Maj- czerwiec każdego
roku |
|
Udział w
wewnątrzszkolnym mierzeniu jakości pracy szkoły. |
Ukończenie kursu:
„Pomiar dydaktyczny I stopnia” Współtworzenie testów osiągnięć uczniów klas
IIIOpracowanie i analiza wyników testówPrzeprowadzenie badań i ich analiza w wyznaczonym obszarze
mierzenia -
koncepcja pracy szkoły oraz praca wychowawcza i profilaktyczna
szkoły |
Test kompetencji wraz z
opracowaniem Potwierdzenie dyrektora Zaświadczenie o ukończeniu kursu |
Rok szkolny 2005/2006 |
Korzystanie z
komputerowych programów edukacyjnych, edytora tekstu, INTERNETU |
Sporządzanie świadectw,
arkuszy i wpisów do dziennika w oparciu o program komputerowy Jarosława
Pytlaka Opracowywanie dokumentów przy wykorzystaniu komputera: sprawdziany,
dyplomy, podziękowania, plany pracy, programy, scenariusze |
Sprawozdanie z
realizacji zadania Przykładowe dokumenty |
Okres stażu |
Zadania |
Formy realizacji |
Dowody realizacji |
Termin |
Poprowadzenie rady
szkoleniowej na temat:Nadpobudliwość psychoruchowa |
Przygotowanie
referatuPrezentacja referatu na szkoleniowej radzie pedagogicznej |
Marzec 2006 r. |
|
Uczestnictwo w pracach
zespołu samokształceniowego oraz pełnienie funkcji przewodniczącej zespołu |
Spotkania w zespole Opracowywanie
zagadnień związanych z pracą dydaktyczno- wychowawczą Wzajemna wymiana
doświadczeń Przygotowanie sprawozdań z pracy zespołu |
Sprawozdania ze spotkań
samokształceniowych |
Okres stażu |
Udostępnianie koleżankom
wypracowanych pomocy dydaktycznych |
Umieszczenie w
bibliotece szkolnej opracowanych dokumentów Pomoc przy tworzeniu niezbędnych
formularzy |
Sprawozdanie z
realizacji zadania potwierdzenie |
Okres stażu |
III.
Opracowanie i wdrożenia programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych
lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem
w sprawach nieletnich.
§ 5
ust. 2 pkt 3 a
Zadania |
Formy realizacji |
Dowody realizacji |
Termin |
Opracowanie i
wdrożenie„Programu koła plastycznego dla klas I – IIIszkoły podstawowej” |
Ukończenie kursu:
„Konstruowanie programów autorskich”Opracowanie programu z uwzględnieniem
warunków szkoły i możliwości uczniów Wdrożenie do realizacjiEwaluacja |
Okres stażu |
|
Wdrożenie programu
edukacyjnego:„Przyjaciele z Europy” |
Cykliczne prezentacje
wiadomości przygotowanych przez uczniów na temat poszczególnych krajów Organizowanie
wystaw i gazetek związanych z omawianym krajem |
Dziennik lekcyjny klasy
i Potwierdzenie dyrektora Sprawozdanie |
Rok szkolny 2003/ 2004 |
Wdrożenie Policyjnego
Programu EdukacyjnegoPOPO |
Organizowanie pogadanek
na temat bezpieczeństwa Wykonywanie zadań i poleceń z „ Małego elementarza
bezpieczeństwa”Wręczenie pierwszakom
listu od Popo z planem lekcji, specjalnej karty świątecznej oraz na
Dzień Dziecka, a także dyplomu z okazji ukończenia pierwszego roku nauki |
Dziennik lekcyjny klasy
i Potwierdzenie dyrektora Sprawozdanie |
Rok szkolny 2003/ 2004 |
Zadania |
Formy realizacji |
Dowody realizacji |
Termin |
Opublikowanie w
INTERNECIE samodzielnie przygotowanych dokumentów związanych z pracą
dydaktyczno- wychowawczą nauczyciela |
Umieszczenie na stronie
internetowej www. dyplom. lumir.com.pl opracowanych dokumentów:- |
„Program koła
plastycznego dla klas I – III szkoły podstawowej”- |
Scenariusz ślubowania
pierwszoklasistów- |
Zadania |
Formy realizacji |
Dowody realizacji |
Termin |
Nawiązanie współpracy z
Jednostkami Wojskowymi Marynarki Wojennej |
Zorganizowanie wycieczek
do zakładu pracy rodziców:- |
Port Wojenny, rok 2004- |
|
Współpraca z Policją i
Strażą Pożarną |
Wycieczka do Straży
Pożarnej Wycieczka do Komendy Miejskiej Policji Zaproszenie przedstawicieli
tych instytucji do przeprowadzenia pogadanek na temat swojej pracyUdział w
konkursach plastycznych organizowanych przez te instytucje |
Sprawozdanie ze
współpracy Potwierdzenie Podziękowania Zdjęcia |
Okres stażu |
Współpraca z Radą
Dzielnicy „Dąbrowa- Dąbrówka” |
Zachęcanie do
sponsoringu w konkursachZaproszenie do udziału w konkursach w charakterze
Gości |
Sprawozdanie
Potwierdzenie współpracy |
Okres stażu |
Zadania |
Formy realizacji |
Dowody realizacji |
Termin |
Uzyskiwanie wysokich
miejsc w konkursach szkolnych i pozaszkolnych moich wychowanków |
Przygotowanie uczniów do
konkursów Wspólne poszukiwanie informacji Zachęcanie rodziców do współpracy |
Okres stażu |
|
Angażowanie rodziców do
współpracy |
Wspólne z rodzicami przeprowadzenie remontu sali
lekcyjnej Zachęcanie do pomocy przy wystroju sali z okazji różnych
uroczystości Wspólna opieka nad
uczniami w czasie wycieczek szkolnych Organizowanie wycieczek do zakładów
pracy rodziców |
Sprawozdanie Artykuł w gazecie Zdjęcia |
Okres stażu |
Organizowanie szkolnych
konkursów plastycznych |
Przygotowanie tematyki
konkursów Opracowanie regulaminów Organizowanie wystawy prac Zakup nagród Wykonanie
i wręczanie dyplomów i nagród |
Sprawozdania |
Okres stażu |
Udział w pozaszkolnych
konkursach plastycznych |
Zbieranie informacji o
konkursach Eksponowanie tematów i zachęcanie do wzięcia udziału wychowawców
klas Wysyłanie prac Ogłaszanie wyników |
Sprawozdanie |
Okres stażu |
Organizowanie
uroczystości klasowych z udziałem zaproszonych Gości |
Opracowanie scenariuszy
imprez Przygotowanie uroczystości:
Ślubowanie Klas I, Wigilia, Dzień Babci i Dziadka, Zajączek, Dzień
Matki |
Scenariusze Potwierdzenia dyrekcji |
Okres stażu |
Zadania |
Formy realizacji |
Dowody realizacji |
Termin |
Opis i analiza przypadku rozpoznawania problemów
edukacyjnych – Uczeń uzdolniony matematycznie |
Zdiagnozowanie przypadku
Ustalenie metody pracy Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu |
Opis i analiza przypadku |
Okres stażu |
Opis i analiza przypadku rozpoznawania problemów dydaktyczno
– wychowawczych – Wpływ pracy wychowawcy na rozwój aktywności uczniów |
Zdiagnozowanie przypadku
Ustalenie metody pracy Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu |
Opis i analiza przypadku |
Okres stażu |