PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
mgr Renata Pawlak
nauczyciel mianowany
Szkoła Podstawowa nr 45
81-578 Gdynia, ul. Wiczlińska 33
Termin rozpoczęcia stażu: 1
września 2003 r.
Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy.
Termin zakończenia stażu: 31 maja
2006 r.
Tworząc plan swojego rozwoju opierałam się na
założeniach Planu Pracy Szkoły, Programu Wychowawczego oraz potrzebach
i
oczekiwaniach uczniów, rodziców i grona
pedagogicznego.
W okresie stażu zamierzam w szczególności:
- podejmować działania mające na celu
doskonalenie warsztatu i metod pracy;
- uczestniczyć w realizacji zadań wykraczających poza wykonywane
obowiązki służbowe;
- pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz
podniesieniu poziomu pracy szkoły.
§ 5 ust.
2 pkt 1
Opracowanie
i wdrażanie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i
podwyższania jakości pracy szkoły, w tym wykorzystanie i doskonalenie
umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej
Zadania
|
Formy
realizacji
|
Dokumentacja
potwierdzająca
|
Termin
|
Wdrożenie przedsięwzięcia głośnego czytania dzieciom,
włączenie się do ogólnopolskiej kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”,
koordynowanie akcją w szkole |
bohaterów
|
|
|
Realizacja przedsięwzięcia wewnątrzszkolnego mierzenia jakości
pracy szkoły |
|
|
|
Współtworzenie programów i dokumentów szkolnych |
|
|
|
Opracowanie i wdrażanie planu wychowawczego klasy |
|
|
|
Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w
czasie zajęć z uczniami i w procesie dydaktyczno-wychowawczym |
|
i in. ) |
§ 5 ust.
2 pkt 2
Umiejętność
dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniami z innymi pracownikami szkoły.
Zadania
|
Formy
realizacji
|
Dokumentacja
potwierdzająca
|
Termin
|
Praca w zespole samokształceniowym |
|
|
|
Gromadzenie i opracowywanie własnych materiałów
przydatnych w pracy nauczyciela oraz udostępnianie ich innym nauczycielom |
|
itp. |
§ 5 ust.
2 pkt 3 a
Opracowanie
i wdrożenia programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych lub innych
związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach
nieletnich.
Zadania
|
Formy
realizacji
|
Dokumentacja
potwierdzająca
|
Termin
|
Wdrożenie programu edukacyjnego „Przyjaciele z Europy” |
|
|
2003/2004 |
Wdrożenie programu profilaktycznego „Żyj bezpiecznie” |
|
|
|
Opracowanie i wdrożenie autorskiego programu edukacji
regionalnej „Gdynia - moje miasto” |
|
|
§ 5 ust.
2 pkt 3 b
Opracowanie
co najmniej dwóch publikacji, referatów lub innych materiałów związanych z
wykonywaną pracą i opublikowanie ich, wygłoszenie lub popularyzacja w innej
formie.
Zadania
|
Formy
realizacji
|
Dokumentacja
potwierdzająca
|
|
Opublikowanie w Internecie planu rozwoju zawodowego oraz
|
|
|
|
Opracowanie materiałów związanych z wykonywaną pracą |
|
|
§ 5 ust.
2 pkt 3 d
Aktywna
i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi lub innymi
organizacjami działającymi na rzecz edukacji, pomocy społecznej lub
postępowania w sprawach nieletnich.
Zadania
|
Formy
realizacji
|
Dokumentacja
potwierdzająca
|
Termin
|
Współpraca z Towarzystwem Przyjaciół Dzieci - pełnienie funkcji skarbnika |
|
|
|
Współpraca z Policją i Strażą Pożarną |
|
|
|
Współpraca z Poradnią Psychologiczno- -Pedagogiczną |
|
|
|
Współpraca z Towarzystwem Miłośników Gdyni w ramach
realizacji programu regionalnego |
|
z TPG |
§ 5 ust.
2 pkt 3 h
Wykonywanie
samodzielnie lub we współpracy z zespołem innych zadań na rzecz edukacji,
pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich lub uzyskanie znaczących
osiągnięć w pracy zawodowej.
Zadania
|
Formy
realizacji
|
Dokumentacja
potwierdzająca
|
Termin
|
Organizacja i prowadzenie Szkolnych Konkursów Wiedzy o
Gdyni |
|
|
W okresie stażu
|
Organizowanie imprez i
uroczystości klasowych, spotkań z rodzicami oraz udział w ogólnoszkolnych
imprezach i akcjach
|
-
wycieczek krajoznawczych, -
wyjść do kina i teatru, -
uroczystości i imprez klasowych,
„Cała Polska czyta dzieciom”
itp. |
|
|
Przygotowywanie uczniów do
uczestnictwa w konkursach szkolnych i pozaszkolnych
|
|
|
|
Pozyskiwanie sponsorów i
angażowanie rodziców do prac na rzecz klasy i szkoły
|
|
|
§ 5 ust.
2 pkt 4
Umiejętność
rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych.
Zadania
|
Formy
realizacji
|
Dokumentacja
potwierdzająca
|
Termin
|
Opisanie dwóch przypadków: „Praca z dzieckiem z
trudnościami dydaktycznymi” i „Praca z dzieckiem z trudnościami
wychowawczymi” |
|
|
Plan Rozwoju Zawodowego posiada formę otwartą.
Gdynia, 2.09.2003r. Renata
Pawlak