MIEJSCE
|
CELE WYCHOWAWCZE
|
ZADANIA
|
SPOSOBY EWALUACJI
|
SFERA ESTETYCZNA
|
- Rozwijanie umiejętności wyrażania swoich przeżyć wrażeń i doświadczeń za
pomocą słowa, twórczości plastycznej i muzycznej
- Uwrażliwienie dzieci na estetykę własnego wyglądu i otoczenia
|
- Słuchanie opowiadań i bajek czytanych przez nauczyciela, babcię
- Uczestniczenie w akcji "Cała Polska czyta dzieciom"
- Słuchanie i recytacja wierszy
- Oglądanie spektakli teatralnych
- Inscenizacje
- Tworzenie (malowanie, rysowanie, lepienie, wycinanie,wydzieranie) prac
plastycznych zainspirowane literaturą, muzyką, obserwacjami dzieci
- Udział w konkursach plastycznych
- Słuchanie i nauka piosenek, utworów muzycznych
- Zabawy rytmiczne i taneczne
- Udział w koncertach muzycznych
- Dbanie o higienę osobistą
- Udział dzieci w tworzeniu wystroju sali
- Dbanie o ład i porządek
|
- Analiza wytworów i osiągnięć dzieci rozmowy z dziećmi o przeżyciach podczas ich
działania
|
SFERA INTELEKTUALNA
|
- Rozwój intelektualny dziecka poprzez pobudzanie zainteresowania
otaczającą rzeczywistością
|
- Spacery wycieczki czynny kontakt z przyrodą
- Działania plastyczne
- Kontakt ze sztuką
- Rozmowy, obserwacje doświadczeń
|
- Obserwacja dziecka
- Dostarczanie dziecku bodźców wywołujących określone działania
- Analiza wytworów i osiągnięć dzieci
- Rozmowy z dziećmi o ich przeżyciach podczas działania
|
SFERA FIZYCZNA
|
- Organizacja życia w klasie i w szkole
- Higiena osobista
- Zasady bezpiecznego wypoczynku poza szkołą
- Sport to zdrowie
- Poznawanie przepisów ruchu drogowego
- Bezpieczne korzystanie z urządzeń elektrycznych i gazowych
|
- Droga ewakuacji w szkole w razie zagrożenia zapoznanie z przeznaczeniem pomieszczeń
w szkole oraz sposoby korzystania z nich
- Rozmowy na temat bezpieczeństwa i higieny zachowania się w szkole
- Spotkanie z pielęgniarką szkolną i pogadanki
- Zasady kultury i higieny podczas spożywania wspólnych posiłków
- Mycie rąk
- Uświadomienie dzieciom podstawowych zasad bezpiecznego spędzania wolnego czasu
- Gry i zabawy ruchowe
- Zajęcia sportowe
- Współzawodnictwo w grupach
- Nauka poprawnego przechodzenia przez jezdnię w miejscach wyznaczonych
- Spotkanie z policjantem
- Zajęcia w terenie
- Kulturalne i bezpieczne zachowanie się w środkach komunikacji
- Wspólne wyjazdy w oparciu o utwory literackie i rozmowy przy ilustracjach
|
- Rozmowy z dziećmi o rozmowy z rodzicami obserwacja i ocena zachowania się dzieci
- Zeszyt obserwacji
|
SFERA SPOŁECZNO- EMOCJONALNA
|
- Rozwijanie postawy współgospodarza szkoły
- Szacunek dla nauczycieli, pracowników szkoły kolegów i koleżanek oraz poszanowanie
sprzętów i zabawek jako wspólnej własności
- Spotkania i pogadanki z rodzicami dzieci sprawiających problemy
- Moja rodzina i ja, jesteśmy Polakami, mówimy po polsku
|
- Udział dzieci w wyposażaniu kącików zabaw i zainteresowań
- sprzątanie po skończonych zajęciach
- Używanie form grzecznościowych
- Próby samodzielnego rozwiązywania konfliktów
- Przestrzeganie zawartych umów dotyczących właściwego zachowania się w klasie
- Redukcja zachowań agresywnych
- Udział dzieci w imprezach szkolnych i klasowych (Dzień Chłopaka, Dzień Dziewcząt...)
- Organizacja uroczystości o charakterze rodzinnym (Dzień Mamy i Taty)
- Zorganizowanie wystawki zdjęć rodzinnych
- Organizacja uroczystości szkolnych z udziałem rodziców i bliskich
- Budzenie świadomości narodowej i szacunku do symboli narodowych poprzez spacery
i wycieczki po najbliższej okolicy
- Organizowanie kącika patriotycznego i regionalnego
- Utwory literackie i muzyczne
- Prace plastyczne
|
- Analiza wytworów i osiągnięć dzieci, rozmowy z dziećmi o przeżyciach podczas ich
działań
- Abserwacje
- Ankieta sześciolatka
|