mgr Ewa Czudowska
 
Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 45 w Gdyni
 
PLAN DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH DLA KLASY ZEROWEJ
 
MIEJSCE
CELE WYCHOWAWCZE
ZADANIA
SPOSOBY EWALUACJI
SFERA ESTETYCZNA
  1. Rozwijanie umiejętności wyrażania swoich przeżyć wrażeń i doświadczeń za pomocą słowa, twórczości plastycznej i muzycznej
  2. Uwrażliwienie dzieci na estetykę własnego wyglądu i otoczenia
  1. Słuchanie opowiadań i bajek czytanych przez nauczyciela, babcię
  2. Uczestniczenie w akcji "Cała Polska czyta dzieciom"
  3. Słuchanie i recytacja wierszy
  4. Oglądanie spektakli teatralnych
  5. Inscenizacje
  6. Tworzenie (malowanie, rysowanie, lepienie, wycinanie,wydzieranie) prac plastycznych zainspirowane literaturą, muzyką, obserwacjami dzieci
  7. Udział w konkursach plastycznych
  8. Słuchanie i nauka piosenek, utworów muzycznych
  9. Zabawy rytmiczne i taneczne
  10. Udział w koncertach muzycznych
  11. Dbanie o higienę osobistą
  12. Udział dzieci w tworzeniu wystroju sali
  13. Dbanie o ład i porządek
  1. Analiza wytworów i osiągnięć dzieci rozmowy z dziećmi o przeżyciach podczas ich działania
SFERA
INTELEKTUALNA
  1. Rozwój intelektualny dziecka poprzez pobudzanie zainteresowania otaczającą rzeczywistością
  1. Spacery wycieczki czynny kontakt z przyrodą
  2. Działania plastyczne
  3. Kontakt ze sztuką
  4. Rozmowy, obserwacje doświadczeń
  1. Obserwacja dziecka
  2. Dostarczanie dziecku bodźców wywołujących określone działania
  3. Analiza wytworów i osiągnięć dzieci
  4. Rozmowy z dziećmi o ich przeżyciach podczas działania
SFERA
FIZYCZNA
  1. Organizacja życia w klasie i w szkole
  2. Higiena osobista
  3. Zasady bezpiecznego wypoczynku poza szkołą
  4. Sport to zdrowie
  5. Poznawanie przepisów ruchu drogowego
  6. Bezpieczne korzystanie z urządzeń elektrycznych i gazowych
  1. Droga ewakuacji w szkole w razie zagrożenia zapoznanie z przeznaczeniem pomieszczeń w szkole oraz sposoby korzystania z nich
  2. Rozmowy na temat bezpieczeństwa i higieny zachowania się w szkole
  3. Spotkanie z pielęgniarką szkolną i pogadanki
  4. Zasady kultury i higieny podczas spożywania wspólnych posiłków
  5. Mycie rąk
  6. Uświadomienie dzieciom podstawowych zasad bezpiecznego spędzania wolnego czasu
  7. Gry i zabawy ruchowe
  8. Zajęcia sportowe
  9. Współzawodnictwo w grupach
  10. Nauka poprawnego przechodzenia przez jezdnię w miejscach wyznaczonych
  11. Spotkanie z policjantem
  12. Zajęcia w terenie
  13. Kulturalne i bezpieczne zachowanie się w środkach komunikacji
  14. Wspólne wyjazdy w oparciu o utwory literackie i rozmowy przy ilustracjach
  1. Rozmowy z dziećmi o rozmowy z rodzicami obserwacja i ocena zachowania się dzieci
  2. Zeszyt obserwacji
SFERA
SPOŁECZNO-
EMOCJONALNA
  1. Rozwijanie postawy współgospodarza szkoły
  2. Szacunek dla nauczycieli, pracowników szkoły kolegów i koleżanek oraz poszanowanie sprzętów i zabawek jako wspólnej własności
  3. Spotkania i pogadanki z rodzicami dzieci sprawiających problemy
  4. Moja rodzina i ja, jesteśmy Polakami, mówimy po polsku
  1. Udział dzieci w wyposażaniu kącików zabaw i zainteresowań
  2. sprzątanie po skończonych zajęciach
  3. Używanie form grzecznościowych
  4. Próby samodzielnego rozwiązywania konfliktów
  5. Przestrzeganie zawartych umów dotyczących właściwego zachowania się w klasie
  6. Redukcja zachowań agresywnych
  7. Udział dzieci w imprezach szkolnych i klasowych (Dzień Chłopaka, Dzień Dziewcząt...)
  8. Organizacja uroczystości o charakterze rodzinnym (Dzień Mamy i Taty)
  9. Zorganizowanie wystawki zdjęć rodzinnych
  10. Organizacja uroczystości szkolnych z udziałem rodziców i bliskich
  11. Budzenie świadomości narodowej i szacunku do symboli narodowych poprzez spacery i wycieczki po najbliższej okolicy
  12. Organizowanie kącika patriotycznego i regionalnego
  13. Utwory literackie i muzyczne
  14. Prace plastyczne
  1. Analiza wytworów i osiągnięć dzieci, rozmowy z dziećmi o przeżyciach podczas ich działań
  2. Abserwacje
  3. Ankieta sześciolatka