Plan rozwoju zawodowego nauczyciela
mianowanego
na stopień nauczyciela dyplomowanego
Mgr
Elżbieta Strzałkowska
nauczyciel i wicedyrektor
Przedszkola Samorządowego nr 24
„Bursztynek”
w Gdyni
Data rozpoczęcia stażu: 1 września
2007r.
Zakończenie stażu: 31 maja 2010r.
Cel: Rozwijanie swoich umiejętności zawodowych,
zdobycie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
§ 8 ust. 2 pkt.1 Uzyskiwanie
pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na
skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i
podniesienie jakości pracy szkoły, w związku z zajmowanym stanowiskiem i
pełnioną funkcją.
Lp. |
Zadania |
Forma
realizacji |
Termin |
Spodziewane
efekty |
1. 2. 3. 4. |
Doskonalenie warsztatu pracy i podnoszenie jakości pracy przedszkola. Poznanie procedury awansu zawodowego. Realizacja zadań przedszkola. Doskonalenie własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej. |
|
Na bieżąco Cały staż Cały staż VIII / IX 2007 IX co roku Na bieżąco Cyklicznie w każdym roku szkolnym w miesiącach wrzesień/październik |
Wysoki poziom przygotowania merytorycznego w pracy. . Poprawa efektów pracy dydaktycznej nauczycieli. Aktualizowanie wiedzy z dziedziny pedagogiki i psychologii. Opracowanie planu rozwoju zawodowego wg aktualnych wymagań oraz potrzeb przedszkola. Zrealizowanie poszczególnych zadań wynikających planu rozwoju przedszkola. Podniesienie jakości pracy przedszkola. Poznanie swoich słabych i mocnych stron oraz wyciągnięcie wniosków do dalszej pracy, podwyższanie jakości pracy przedszkola Doskonalenie własnego warsztatu pracy – Dziecko łatwo adoptuje się w społeczność przedszkolną wierzy we własne siły i możliwości. |
§ 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii
informacyjnej i komunikacyjnej.
Lp. |
Zadania |
Forma realizacji |
Termin |
Spodziewane
efekty |
1. 2. |
Wykorzystanie w pracy technologii komputerowej. Umieszczanie materiałów na stronach internetowych. |
dokonywanie systemu naliczeń odpłatności za przedszkole.
i przedszkolnej w formie elektronicznej.
|
Cały staż IX 2007 Na bieżąco IX 2008 |
Wspomaganie procesu nauczania. Usprawnienie systemu naliczeń należności. Zbieranie ciekawych materiałów do wykorzystania w codziennej pracy. Oszczędności wynikające z rezygnacji z odpłatnego programu finansowego firmy „Progman” Sprawnie i systematycznie, prowadzona sprawozdawczość oraz dokumentacja elektroniczna. Dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami. |
§ 8 ust. 2
pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi
nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla
nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć
dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych
zajęć.
Lp. |
Zadania |
Forma
realizacji |
Termin |
Spodziewane
efekty |
1. |
Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem. |
|
Cały staż Na bieżąco Cały staż W czasie trwania stażu IX-VI 2007 |
Wzbogacanie warsztatu pracy innych nauczycieli. Dzielenie się nowymi pomysłami w zakresie realizacji zajęć i uroczystości przedszkolnych. Doskonalenie zawodowe nauczycieli – wzbogacenie warsztatu pracy rady pedagogicznej. Wzbogacenie warsztatu pracy własnego i nauczycieli. Wykonanie zadań wynikających z Planu Rozwoju Zawodowego nauczyciela stażysty |
§ 8 ust. 2
pkt.4 a. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych,
opiekuńczych lub
innych
związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach
nieletnich.
Lp. |
Zadania |
Forma
realizacji |
Termin |
Spodziewane
efekty |
1. |
Podejmowanie działań innowacyjnych. |
|
X2008 – V2009 IV 2010 I-V 2010 |
Wzbogacanie oferty zajęć dla dzieci o zainteresowaniach przyrodniczych. Usprawnienie przepływu informacji w relacji przedszkole – rodzice dotyczące procesu adaptacyjnego dziecka. Poznanie i przestrzeganie zasad warunkujących bezpieczeństwo w środowisku dziecka. |
§ 8 ust. 2
pkt. 4 c. Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań
dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
Lp. |
Zadania |
Forma
realizacji |
Termin |
Spodziewane
efekty |
1. 2. 3. 4. |
Aktywne i bezpieczne spędzanie czasu wolnego przez dzieci. Propagowanie czytania dla dzieci oraz edukacji teatralnej. Działania na rzecz zachęcania dzieci do pogłębiania wiedzy. Podejmowanie działań na rzecz doskonalenia pracy przedszkola |
|
Maj 2008/09/10 IV-V 2009 Cały staż Cały staż Cały staż IV 2009 V 2010 wg potrzeb |
Bezpieczne i aktywne spędzanie czasu wolnego dzieci. Integracja i oraz zapoznanie się z historią przedszkola. Wzrost bezpieczeństwa uczestników wycieczek. Rozbudzenie zainteresowania książką. Wzbogacenie dzieci o nowe wartości poznawcze , kształcące i wychowawcze poprzez treści spektakli teatralnych. Wzmacnianie więzi rodzinnych. Czynna postawa dziecka wobec zagrożenia na drodze i w domu – podsumowanie programu „Bezpieczne dziecko” Podniesienie jakości pracy szkoły. |
§ 8 ust. 2 pkt. 4 e.
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w
sprawach nieletnich
we współpracy z innymi
osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
Lp. |
Zadania |
Formy
realizacji |
Termin |
Spodziewane
efekty |
1. 2. 3. 4.
|
Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Gdyni Współpraca państwową Strażą Pożarną i Policja. Udział w akcjach charytatywnych Promocja Przedszkola |
|
wg potrzeb. Cały staż II –V 2010 2008/2009 V 2009 |
Zbadanie rzeczywistych potrzeb rodziny. Wzrost świadomości dzieci w zakresie własnego bezpieczeństwa, zapoznanie się ze specyfiką pracy strażaka i policjanta. Podniesienie świadomości młodzieży w zakresie bezpieczeństwa własnego i innych, higieny, chorób cywilizacyjnych. Integracja środowiska. Oprawa plastyczna Jubileuszu 55lecia Przedszkola. |
§ 8 ust. 2 pkt.
Lp. |
Zadania |
Formy
realizacji |
Termin |
Spodziewane
efekty |
1. 2. |
Realizacja programu Edukacji Przyrodniczej” „Obserwuję Eksperymentuje, Odkrywam” Podziękowania za współpracę oraz włączanie się do akcji charytatywnych |
|
|
Rozumienie konieczności ochrony środowiska przyrodniczego. Zrozumienie nieznanych dziecku zjawisk przyrodniczych. |
§ 8 ust. 2
pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych,
wychowawczych i innych, z uwzględnieniem specyfiki i typu i rodzaju szkoły, w
której nauczyciel jest zatrudniony.
Lp. |
Zadania |
Forma
realizacji |
Termin |
Spodziewane
efekty |
1. 2. 3. 4. |
Podejmowanie działań opiekuńczo – wychowawczych. Poznanie środowiska dziecka , diagnozowanie problemów. Obserwacja i analiza zachowań dziecka wymagającego szczególnej opieki. Opis i analiza problemu edukacyjnego i wychowawczego |
Psychologiczno -Pedagogicznej
|
Cały staż 2009/2010 Wrzesień 2009 Koniec stażu |
Przestrzeganie przez dzieci zasad zachowania. Znajomość środowiska rodzinnego dziecka. Systematyczne rozwiązywanie problemów. Rozwiązanie problemu. |